Sunday

ouh!! book fair..

28.03.2010

12.oo a.m. oke, happy birthday to Firdian la. ei, semua kata dia dah tua! aku nak cakap yang aku masih muda! ;-) memang kalau dah mesej dia malam buta macam ni. oke, enough..berhenti disitu.. then mesej nysa(actually, nak reply mesej dia yang dia hantar semalam!) then dia ajak aku gi book fair.. ei, minah yang selalu tidur awal, pelik tetiba tidur lambat. fine.. never mind.. pastu tidur~

8.00 pagi..ouh! handset aku bernyanyi! hebat kan? haha nysa mesej~ "pukul sepuluh gerak." oke oke.. then aku pun keluar rumah nak gi rumah nysa pukul 9.55 pagi :-) n bla bla bla.. ambil mastura.. pastu sampai la di PWTC.. abah nysa pun suruh kteorang pergi dulu sebab nak gi cari parking. n kteorang pun berlaluuu masuk ke dalam..

operasi mencari buku2 nota dan buku2 latihan..
ha, tengok la~

oke, itu bukan buku latihan ataupun buku nota. sama sekali bukan! haha


argh,, itu juga!

acting lebih! menyampah! haha

nampaknya nysa dan mas got something. nysa wat muka teruja sebab dia dapat.. entah? mas.. ha aku tahu! dia senyum sebab dia baru tahu negara korea wujud! haha (tengok buku yang dia pegang- korean!)

oke, ini baru betul2 pencarian buku2 latihan ;DD


see! Xpress pro science~

disini part ini bermula.. dimana nysa memang cerita nak lebat ( orang len kata ;-) ) time nak beli buku nota sasbadi.. fuwhh.. tak yah cakap, memang line dia terlampau panjang la. macam beruk beratur minta kacang.. eh eh, bukan2.. aku tak nak tergolong dalam spesies tu sebab aku pun ada dalam line tu. : DDD si nysa dengan niat jahat dia gi tolak aku sebab dia nak suruh aku potong line.. ei, aku takut! aku nak keluar balik, then mas pulak gi tolak aku suruh duduk diam2. then ada sorang budak ngan muka sombong dia tu nak menegakkan keadilan pun tegur aku. " akak! kalau akak nak bayar, akak gi beratur kat belakang sana eyh." (pastu dia jeling kat aku?) eii, geramnya. then ada makcik belakang ni pulak dengan hebatnya marah2 orang yang potong line ni (oh, sesungguhnya ada lagi yang potong line selain aku.haha).. makcik ni memang ayat dia hebat la, marah2 sambil speaking meyh.. hebat la tu! see, nysa, mas! aku jugak yang kene marah.. hoho. agak malu. then aku pun pergi ke belakanggggggggg, ouh, memang panjang la! tetiba zuppp! nysa tarik tangan aku then dia suruh aku duduk diam2 kat situ! (sambil membeliakkan matanya! wahh!) aku dah macam nak mati kat situ.. nysa n mas pun menghilang.....

ada budak2 laki kat belakang aku kacau2 aku... memang naik seram! aku memang tak boleh, lagi2 aku sorang, kene pulak terpacak kat situ (arahan nysa selagi dia tak datang) memang gila! memang aku kat situ dah wish gila2 nysa n mas datang cepat2.

(lebih kurang macam ni lah ye)
laki scary tu ; nama kau apa?
aku ; (senyap)
laki scary tu ; weyh, kau form berapa?
aku ; (senyap)
laki scary tu ; (dia tengok buku yang aku pegang kot) eh, kau form 3? tak nampak macam form 3 pun. macam form 5.
aku ; (senyap) asal, muka aku cam form 5 ke? (dalam hati)
laki scary tu ; owhh, aku taw, kau belikan buku untuk adik kau.
aku ; (a ah, betul la tu, untuk adik aku.. eii, nysa, cepat lah datang!!!) (dalam hati)

then.. nysa n mas pun datang.. memang aku tak taw la nak cakap ape. rasa nak nangis! aku pun cerita kat nysa.. then dia suruh aku relax je.. sekarang memang aku boleh relax la, nysa n mas dah ade!

then laki scary in blacky tu tegur nysa.. dia kata hai.. nysa pun balas hai. then start situ lah betapa rancaknya perbualan antara nysa n laki scary in blacky (and his gang) tu berborak.. memang best la kan nysa bercerita ngang muka tak takut langsung. mak aih! betul2 berani. aku tadi pun dah tegak2 bulu roma ni. pastu nysa kenalkan lah diri dia, diri mas n aku kat diorang. and diorang pun buat the same thing.

nysa dapat tahu yang diorang ni :
- sekolah kat tanjung karang
- baru form 4
- nama diorang yang tahu (fitri, wan and lagi lagi and lagi nysa?) entah la, tahu 2 orang je.

sampai satu line ni, nysa n mas dah tak boleh ikut aku. seram aku datang lagi.. tapi aku try wat2 oke je.. diorang dah tahu nama aku.. diorang start tegur aku dulu. aku pun try berborak macam biasa dengan diorang. rupanya, diorang ni bukan lah se-scary yang aku fikir.. eii, tapi aku memang la fobia ngan laki2 yang aku xkenal ni. laki scary in blacky tu nysa kata nama dia fitri.. kot la.

fitri ; guna handset?
aku ; guna.
fitri ; dalam handset tu ada sim card kan? (pastu diorang gelak)
aku ; of course ade! (like a stupid question. haha)
fitri ; dalam sim card tu ada nombor kan?
aku ; (kerutkan dahi je)
fitri ; nak nombor boleh?
aku ; tak boleh.
fitri ; kenapa?
aku ; tak layan laki.
fitri ; ohh. tak layan.. kalau camtu kita layan online. nak email

then then dia pun keluarkan hanset dia sebab nak tulis email aku. tapi aku dah dipanggil untuk membuat bayaran. eii, skema gila! haha bila dah habis bayar, aku pun nak pergi tapi diorang suruh tunggu and fitri pun datang kat aku n bagi hanset dia kat aku suruh aku tulis email aku.
part ini, berakhir disini!

laki kat belakang tu antara lelaki2 scary yang aku cakap tu. nama dia aku tak tahu. nysa, apa nama dia? haha

haaa, cop cop cop!! nysa minat kat salah sorang laki scary tu. tapi dia ni memang tak nampak muka scary langsung. muka innocent, pakai spec and baju warna kuning. nama dia wan! cewaahhhh, nysa! ada hati jugak...


muka2 excited nak pergi ke tempat novel setelah lama di tempat buku2 sasbadi ;DD sampai sana, memang mata tertumpu kat semua novel la kan. nysa borong sampai 4 buah novel. aku satu je, ingat pmr. haha bajet je. mas gi tengok majalah click. korea! then aku jumpa anis ayuni and dengan penulis2 novel yang lain. dapat signature anis ayuni. dia sangat cantik!

baju oren tu anis ayuni!

tengok tengok! haha

then then jumpa mas dengan tangn terketar ketar, ingatkan ape,, rupanya baru lepas dapat poster pelakon korea ni, lee min ho.. alaaa.





pastu pastu gi kat tempat gempak starz. mas beli komik, nysa beli t-shirt n aku beli beg kertas maid maiden je. sekarang tak minat sangat komik, dulu ya la. wahh! sangat cantik beg kertas tu. then dapat percuma satu komik and sekeping postcard. then then abah nysa suruh gi mall nak gi makan.











nysa kata macam couple.. ouh, sweet nya! haha

nysa tamak! tengok berapa banyak straw yang dia guna

dia ketawa sebab dia tak boleh masukkan tiga straw sekali gus dalam mulut dia! 'D

perut dah kenyang..

lepas makan terus balik..

beg maid maiden tu la! cantik kan kan? haha




oleh sebab mas dapat poster lee min ho 2 dua , so dia kasi nysa satu sebagai present hari jadi nysa. kot la..



eii, aku buat muka! buruk! lee min ho oke la, but i wish kim bum and woo bin yang ada dalam poster tu.




oke, done sudah!


gila panjang cerita aku.. aku bagi yang betul2 details punya! ha, ambik! haha

ouh! esok dah start ujian intervensi. mogok jom! haha

coretan : tanx gila kat pak cik nordin sebab bagi 10 ringgit n belanja makan. memang best la!