Sunday

ding dong!

02.05.2010

pejam celik pejam celik dah bulan may.. dan aku terasa terlalu lahh lama aku tak balik kampung. oke, ceritanya kat sini adalah aku nak balik kampung lah! tu pun sebab ada kenduri kahwin~ 2 hari, everything can happen! memang setiap saat aku rakam! aceceh, tu dah menipu.




oke, oleh sebab kitorang takkan singgah mana mana, aku pun pakai se-simple yang mungkin.




nampak kan pelekat P tu?


bila dah ada pelekat P tu, so, abang aku lah yang drive. sangat bosan! lambat! -_-'









memang aku rasa lambat lagi lah kan nak sampai kat rumah nenek. sampai kat tol karak, memang banyak kereta berderet deret. motor tak nampak pulak. oh lupa, 1 may, hari pekerja. nak kata cuti, hari sabtu memang dah cuti.




hari ni kan hari pekerja, kenapa pakcik tu kerja jugak? oke, pakcik tu bukan kerajaan, dia swasta. kot la..


singgah rumah mak lang aku, nak lunch. rehat-rehat sekejap. nak dekat sampai rumah nenek lagi pun.



pukul 3 bergerak pergi rumah nenek. wahh, aku memang sangat teruja sebab dapur dan toilet dah di-renovate-kan cantik cantik.. baru duduk kat ruang tamu, makngah dah suruh pergi kedai. suruh beli roti kering (ada maksud tersendiri), roti panjang dan kaya. roti kering tu sangat terdesak. so aku pun pergi lah dengan ain dan yana ikut laluan belakang. 1st time kot aku lalu kat situ, teruja buat kali kedua,kat situ ada jambatan kecil sangat! kene seberang parit.




memang short cut gila jalan ikut belakang ni. terus sampai kedai. tapi kedai banyak tutup, oh, hari pekerja. ingat tu! ada 3 kedai je yang buka. nak carik roti kering tu sangat la susah. jumpa yang murah punya, oleh sebab memang dah terdesak, beli lah jugak. pastu terus balik sebab cuaca memang dah panas gila.





bila dah sampai kat titi (jambatan kecil tu la) tu balik, tetiba dengar ada benda melompat lompat. yana menjerit ikan keli! hebat ikan ni hidup kat darat~



sebab nak berlaku ihsan kepada ikan ini, so bawak lah balik letak dalam air. ei, aku nak pegang? jangan harap! adik aku yang pegang.then jumpa dengan budak yang sangat comel!.




time malam, tak pernah rumah nenek nak rasa aman bila dah ramai ramai ni. budak budak? huwH! aku jugak macam tu dulu dulu.


entah apa yang dorang discuss-kan. oke, dorang bincang nak main sappy sappy! entah macam mana game tu pun aku tak tahu.

bila aku panggil dorang then tunjuk camera, memang dorang berebut rebut nak posing cantik cantik. budak zaman sekarang memang dah pandai!


bila aku kira kira balik memang tak cukup! budak budak yang hilang tiada dalam gambar, arif, adik, amirul dengan aidil. mana dorang, aku malas ambil kisah.memang aku ni dah tak de kerja sangat, aku pun tangkap lah pape gambar pun. merepek repek je.



makngah layan anak makan. ei, anak darjah enam, dah besar panjang, still nak manjakan?

oke, dorang tu tengah layan cd. cd adnan sempit kot. or avatar? never mind..



pastu ada tetamu yang datang. aku pulak sibuk sibuk makan laksa dengan ain.







buat kerja pastu tidur. tetiba handset meragam, wahh! kimie call. cerita itu ini dengan dia. sarawak! oke, dia nak ajar bahasa sarawak, tak nak lah.

  • itu kitak punya ka?
  • kamik mao ikut boleh ka?
oke, yang tu memang aku dah tahu, dia tak ajar pun. dia call memang sangat lama la kan, lestroy harto ( sepanyol language). tetiba tut tut tuut tut.. tertutup, then dia mesej. battery aku pulak memang dah nazak sangat, lepas tu terpdam.. then aku pun tidur.

esok pagi, memang abah dah membebel suruh bersiap cepat. nak pergi kenduri cepat, then cepat jugak balik rumah.



dalam kereta, memang aku dengan haziq je lah yang memekak mekak. banyak cerita sangat. siap kene sound suruh senyap dengan umi.


oke, perkenalkan, ini nenek. heee :-p

sampai destinasi. salam salam, ambil makanan, carik tempat duduk, then duduk makan. aku dapat pulak tempat yang kene makan depan sorang pakcik ni. tetiba pakcik tu tanya mak umur berapa? hah? pehal ngan pakcik ni? aku pun bagi tau lah pakcik tu umur umi aku. then dia dengan isteri dia bisik bisik. lepas tu asyik nak pandang pandang umi aku. bila aku pandang dia, terus terkebil kebil pandang tempat lain. cungkil biji mata tu kang! isteri sebelah dah lupa. lepas makan terus masuk rumah pengantin.


kalau orang orang tua dah berkumpul dan bercerita itu dan ini memang lah panjang dan lama kan.











memang dah lama. sampai haziq pun dah membuta.


memang dah lama sangat kat rumah pengantin ni, kteorang pun balik. terus balik kl.







bye bye bye.


Una idea disparatada (sepanyol language) : memang dalam 2 hari banyak benda berlaku kan?