Monday

tarappapa, evil face! baca ni!

01.03.2010

what the 'heaven'(opposite) today?!! begin the story...

first, kawad kaki. berdiri lama2 tengah2 padang atas rumput berwarna temenggung dengar ketidakpuasan cikgu2, membebel sini, membebel sana. merungut, cerewet. KP hebat? wahh, sangat hebat sampai ramai yang keluar baris, pengsan! ok, sorry, pbsm yang dalam barisan tak boleh tolong, orang pengsan jalan sendiri lah ye. breakfast pagi tadi ibu bagi makan apa adek? fuwhh, nasib zatty and rana lah ye, tugas korang. selamat bertugas! ; )) angkat and redah saja yang mana berat2 tu. kekeke ada yang musykil disini, orang ramai actually tak boleh berkumpul keliling orang pengsan tu, udara dari mana mau dapat? kentut? tapi tadi, tersangat and terlampau ramai lah orang berkumpul keliling orang pengsan. haa?? aku dalam barisan tak boleh dah nak tahan gelak sebab si nusaibah bikin masalah. buat2 joke pulak dalam barisan. dengar sini apa dia cakap, "haa, kumpul lah ramai2 kat orang pengsan tu, bagi hidrogen banyak2. dayah(kk pbsm), kau pergi lah join bagi hidrogen sekali.haha". dalam barisan semua gelak. pastu kene marah. fine, tak kisah. then then, kawad lagi sekali pastu rehat.

second, after rehat belajar macam biasa. sivik cerita itu cerita ini dengan cikgu. lepas sivik, agama, ustazah norli suruh keluarkan kertas tilawah and baca ramai2. then then ustazah suruh keluarkan buku nota tilawah sebab dia nak check nota yang dia kasi sebelum raya cina lagi. mak ai!! pembaris besi meyh. aku pun dengan bangga mencari buku nota aku tu dalam beg sebab aku dah siap lama dahh.. bangga doe. sekali muka pucat sebab buku tertinggal. tu lah.. durhaka lagi! let see what happened to us :

1- dah siap nota tapi tertinggal pengajaran hadis, kene pukul guna pembaris besi kuat2 sebelah tangan and siapkan atas lantai. (perempuan depan kelas, lelaki belakang kelas)
2- tak siap langsung nota, kene pukul guna pembaris besi kuat2 dua dua belah tangan and siapkan atas lantai.
3- siap nota tapi tertinggal buku nota kat rumah sebab mak nak baca, kene pukul guna pembaris besi kuat2 dua dua belah tangan and buat bacaan tilawah kat ustazah atau pafa sambil tunggu kawan2 yang lain siapkan nota diorang.
4- complete nota, duduk relax tengok kawan2 yang lain kene pukul guna pembaris besi kat tangan, then buat bacaan tilawah atau pafa kat ustazah.

aku dikategorikan sebagai nombor tiga. and aku sorang sahaja kene yang macam nombor tiga tu. sebab aku sorang je tertinggal buku. cis! bagus filza (ustazah panggil aku macam tu lah) terlalu ramai kene yang macam nombor satu and dua. and terlalu lah sikit yang duduk relax macam nombor empat. rajin sangat! cubalah sekali sekala jangan jadi skema..hehe berbirat tapak tangan. kenangan tao! sayang ustazah.. lain kali buat lagi. : ) then then, subjek Kh, macam biasa, buat kerja kayu.

balik.... meyh sini aku senaraikan nama kawan2 aku sorang2. izzatty, hanisah, rana, 'iffah and mastura balik. and tinggallah aku sorang2 yang stay back. duduk sorang2 dalam kelas buat kerja. pencil case aku hilang! pulangkanlahhh!! ishh, aku tak suka part ni, part ala2 romeo masuk kelas and berbaik hati belanjakan air. please, dont ever2 do it again la! aku tak suka. anyway, thanks!

nak dekat pukul 3 setengah, latihan kawad pbsm nak start, sempat aku 'mandi' kat toilet sekolah. kekeke. kawan2 aku yang tunggu tercongok kat luar toilet ingat aku berwuduk. sian korang. sorry. hehe. serba wangilah aku.. kawad start, adek di hadapan ku yang bernama priscila, pakai kasut yang agak tinggi tumitnya (cantik kasut dia). tengah2 and time2 kawad tu, si priscila nak terjatuh dek tumitnya yang wat hal tu. semua dalam barisan terhenti and ketawa gila2 (including aku, jahat betul) sian priscila, len kali jangan pakai kasut tu lagi ya? si KK pbsm marah and tanya, "kenapa dengan korang ni ha?". si nusaibah pun flash back balik apa yang terjadi kat priscila siap buat demo lagi. kekeke

p/s : nysa, jangan nangis kalau kene pukul lagi dengan ustazah. cool macam aku, wat muka nak mintak pukul lagi sekali. kakaka